Pages Navigation Menu

Fabricăm cele mai frumoase idei de călătorii!

7 secrete pentru o siluetă perfectă

7 secrete pentru o siluetă perfectă

Să te menţii în formă şi şă ai o siluetă perfectă la orice vârstă este mult mai simplu decât ar părea. Ceea ce trebuie să faci este doar să respecţi câteva reguli de bază care, dacă ştii cum să le aplici, pot fi accesibile tuturor. În calitate de nutriţionist, îţi voi spune câteva ponturi uşor de aplicat, chiar şi de către cei care au un program de muncă încărcat. Aşadar, iată mai jos principalele 7 reguli de care trebuie să ţii cont pentru a avea o siluetă de invidiat.

7 secrete pentru o siluetă perfectă

1. 5-6 mese sau gustări mici pe zi, decât 3 mese mari

 

Nutriţioniştii recomandă trei mese pe zi și 1-2 gustări mici. Cu o condiţie: cantitatea totală de mâncare pe zi nu trebuie să crească ci, doar să fie repartizată în mai multe mese. Studiile arată că dacă acelaşi număr de calorii este absorbit de către organism în mai multe etape, atunci organismul eliberează mai puțină insulină și, prin urmare, se reglementează nivelul de zahăr din sânge, ceea ce conduce la reducerea foamei.

Pont pentru o siluetă perfectă: nu sări peste nicio masă.

2. Reduceți dimensiunea meselor principale

 

Experiența arată că, cu cât avem mai multe alimente în fața noastră, cu atât vom fi tentați să consumăm mai mult, indiferent de cât de foame ne este. Soluția este să nu mai utilizăm farfurii mari pentru felul principal, care fac ca porțiile să pară mici şi să ne obişnuim să servim mesele principale în farfurii mai mici.

Pont pentru o siluetă perfectă: Utilizați o farfurie mai mică care, încărcată, va crea întotdeauna senzația de multă mâncare. Acelaşi lucru recomand şi pentru cănile sau paharele folosite pentru băuturi.

3. Considerați alimentele bogate în calorii un răsfât prețios

Poţi mânca de două ori mai multă salată cu paste combinată cu legume, cum ar fi broccoli și roșii dacă nu conţine și maioneză sau dressing, dar având aceeași cantitate de calorii.

Același principiu se aplică alimentelor prăjite: poți adăuga legume la omletă pentru a o face mai crocantă și mai hrănitoare,  în loc de a crește numărului de ouă.

4. Umpleți bucatele cu legume sau fructe

 

 Iată câteva soluții la îndemâna oricui:

  • în loc de a combina un castron de înghețată cu fructe de pădure, combină mai degrabă un bol de fructe cu o lingura de înghețată;
  • Respectă proporția: puţină brânză și o mulțime de salată;
  • Nu mânca o friptură întreagă cu o garnitură de legume; mai degrabă pune niște fășii de carne la grătar pe un munte de legume.

5. Apa, un aliat prețios al siluetei

 

La micul dejun, răsfaţă-te cu un suc de portocale, grapefruit sau de mere. Te vei simţi plin/ă de energie. Dar în restul zilei, bea apă în loc de suc sau de băuturi carbogazoase. Ştim cu toții că băuturile dulci sunt foarte bogate în calorii. Dar, mulţi dintre noi este posibil să ignore faptul că în realitate, băuturile dulci nu conduc la senzația de sațietate, aşa cum o fac alimentele.

Pont pentru o siluetă perfectă: Eliminați pe cât posibil băuturile carbogazoase din alimentație: acesta este unul din secretele unui regim de succes, dar și a unui abdomen plat.

6. Mănâncă alimente crude la fiecare masă

 

Pur şi simplu legume sau fructe: morcovii, ţelina, ridichiile, conopida, portocalele, piersicile sau merele sunt potrivite pentru toate mesele. Aceste alimente sunt foarte sănătoase şi înlocuiesc alimentele gătite, bogate în calorii.

Pont: Pune-le într-un vas în centrul mesei și respectă regula: masa nu este niciodată terminată fără legume sau fructe.

7. Mănâncă numai la masă

 

Stabileşte un scaun ca fiind singurul loc unde vei mânca la masă şi obişnuieşte-te să mănânci numai în acest loc, fie că este vorba de o masă sau o gustare. Pare o regula mai putin obişnuită?

Acest lucru înseamnă ca nu vei mânca în fața televizorului, în dormitor sau pe canapea uitându-te la televizor. Dacă iți impui să mănânci într-un singur loc, acest lucru va elimina snack-urile nejustificate.

Guest writer: Mihaela P.

Sursa foto: Wikipedia

* Dacă ți-a plăcut acest articol, te așteptăm pe pagina noastră de facebook: Fabrica de călătorii – facebook.com/FabricaDeCalatorii

Lasă un răspuns