Pages Navigation Menu

Fabricăm cele mai frumoase idei de călătorii!

5 motive să NU foloseşti site-ul de rezervări airbnb.com

5 motive să NU foloseşti site-ul de rezervări airbnb.com

Majoritatea dintre noi când vrem să facem o rezervare de cazare online ne gândim instant la booking.com, pentru cazare la un hotel și la airbnb.com, dacă dorim să închiriem un apartament. Având în vedere că am apelat la serviciile celor de la airbnb.com de câteva ori, pentru cazare în Cipru (Larnaca) şi Italia (Torino, Roma, Bari, Milano, Pisa), în acest articol iți arăta care sunt riscurile la care te expui atunci când rezervi un apartament și cum poate o rezervare de pe airbnb.com să iți distrugă vacanţa. Iată mai jos câteva motive pentru care să nu folosești site-ul airbnb.com

5 motive să NU foloseşti site-ul de rezervări airbnb.com

 

1) Gazda poate anula rezervarea cu câteva zile înainte de plecare. 

 

Ce faci dacă gazda îţi anulează rezervarea cu 2 zile înainte de plecare şi nu mai găseşti altă cazare decât la preţuri mult mai mari?

Luna trecută, un amic și-a rezervat un apartament de pe airbnb.com, în perioada respectivă fiind un eveniment important în oraș, iar hotelurile aveau preţuri foarte mari. Din păcate, gazda a anulat rezervarea cu 2 zile înainte de plecare, iar aproape toate locurile de cazare din oraș erau ocupate, fiind nevoit să își ia cazare la 50 km de oraș, dar și la un preț mult mai mare decât cel inițial. Din păcate, rezervările de pe airbnb.com pot fi anulate oricând de către gazdă, iar acest lucru iti poate strica vacanţa.

2) Ţi se pot fura lucruri personale sau bani. 

 

Ce faci dacă la întoarcerea în apartamentul închiriat nu îţi mai găseşti tableta, banii sau alte lucruri personale?

Pai simplu, din păcate. Nimic. Nu ai ce să faci. Nu ai cum să demonstrezi niciodată că ai avut la tine o tabletă, de exemplu, iar aceasta ți-a fost furată.

3) Poate să fie gălăgie.

 

Ce faci dacă apartamentul nu este izolat fonic sau dacă de afară vine gălăgie foarte mare?

Păi nu prea ai ce să faci. Este puţin probabil ca o reclamație ulterioară să ducă la returnarea banilor plătiți, iar chiar dacă acest lucru se întâmplă, tu rămâi cel care nu a putut să doarmă 3 nopţi din cauza zgomotului.

4) În apartament miroase foarte urât.

 

Ce faci dacă în apartament este un miros urât? 

Din nou, nu prea ai ce să faci. Poți face reclamație la airbnb.com sau să iți găsești cazare în altă parte, tot pe airbnb, însă cu siguranță acest lucru îți va strica o parte din vacanţă.

5) Nu ai de unde să ştii cu câţi oameni vei sta în casă.

 

Ce faci dacă ai optat pentru varianta private room sau shared room, iar în același apartament mai sunt încă 10 oameni?

Din păcate, la aceste opțiuni nu se precizează câți oameni vor fii în casă/apartament. Aşa că poți avea surprize neplăcute.

Acest articol nu are rolul de a denigra site-ul airbnb.com, care de altfel este un site foarte bun, ci de a evidenția și riscurile la care te expui odată cu rezervarea unei cazări. Mie îmi place că airbnb.com iți oferă nenumărate tipuri interesante de cazare. Te poți caza și în bărci, case în copaci, căsuțe de gradină, rulote, etc. Și asta la preţuri mult mai mici decât la hoteluri.

* Foto: airbnb.com

** Dacă ți-a plăcut acest articol, te așteptăm pe pagina noastră de facebook: Fabrica de călătorii – facebook.com/FabricaDeCalatorii

23 Comments

  1. Asta ar fi un soi de antireclama. Ce faci daca in camera unui hotel miroase urit, ti se fura lucrurile si nu este izolat fonic? La fel…nimic! Cunosc sumedenie de situatii de astea la fel cu cunosc situatii foarte fericite cu airbnb.

  2. Erik, daca nu crezi ca riscurile sunt reale, e parerea ta. Iar exemplul cu amicul meu stii de ce l-am dat? Pentru ca eu i-am recomandat sa faca rezervare pe airbnb si mi-a luat 2 zile sa il conving ca e varianta cea mai buna. Rezultatul a fost simplu: 150 de euro in plus si cazare la 50 km de oras, asa ca pot trece „episodul” la experienta personala.

  3. Si eu am trecut printr-o astfel de teapa….am fost plecat cu un program Work and Travel in SUA si inainte sa plec acasa am vrut sa stau in New York inca 2 zile…plecasem din locul de unde am lucrat si cand am ajuns la NY gazda nu raspundea la telefon…am ajuns si la adresa lui si nimic….noroc ca am gasit un hostel la un pret asemanator. Am sunat la airbnb pt refund si mi-au dat inapoi jumatate din suma pentru ca sunasem la ei in ziua in care a inceput rezervarea….ulterior dupa lupte seculare am reusit sa imi primesc si restul de bani…trebuia acordul gazdei…plecase din NY pentru ca ii murise tatal…si-a cerut scuze apoi…oricum nu stii niciodata la ce sa te astepti!

    • realitatea este cumplita !

  4. Salut la toata Lumea,

    Mesajul meu este pentru toti cei care nu s-au fript (inca) cu orice fel de rezervare sau comanda si cred orbeste in orice. Acest site va ofera pro si contra iar decizia ramine a Dvs. Nu e polemica, nu e despre a cui e mai mare sau mai mica, e simplu: va sugereaza o alegere constienta stiind riscurile alegerii Dvs. Nu voi intra in detalii in legatura cu teoria riscului dar site-ul isi face datoria sa va indrume. Solutia finala e tot a Dvs. Cind si daca vi se intimpla ceva nasol, nu uitati sa va intoarceti si sa ne preveniti si pe noi ceilalti…asa cum a facut autorul acestui site. Vacante cit mai placute!

  5. bine ca te-ai trezit si tu, dupa un an ……

  6. am fost la un interviu la airbnb….parea ca lucreza dubios….gen videochat

    • Acelasi lucru l-am patit si eu, tot in 2016, prin iulie. Era undeva pe langa Piata Romana. Cred ca doar se foloseau de numele Airbnb. In incinta sediului nu am vazut nici un logo Airbnb.

  7. Risc este de cand iesi din casa si pana la sfarsitul vietii !

    • mare adevar , toata viata este un risc!

  8. Dupa lungi cautari pe fel si fel de siteuri de cazari in Constanta am dat si eu peste siteul airbnb si…….surpriza am gasit in prima zi o garsoniera fff draguta si fff ieftina 115 ron/noapte in Constanta. Sincer, pentru 5 nopti platesc aprox 600 si ceva ron, intrebare: La ce numar de telefon de la airbnb pot sa sun iin caz ca se intampla ceva ?? Multumesc!

    • cel mai simplu e sa intrii pe twitter cand ai o problema si contactezi @AirbnbHelp. Raspund foarte repede.

    • nu exista nr de telefon !!! doar in strainatate la care nu raspunde decat un robot si gata!

  9. Porcarii 😛 eu sunt foarte multumita de airbnb. Peste tot exista riscuri, de aia sunt foarte utile review-urile care sunt foarte bine gandite pe airbnb.

  10. Tu nu poti anula rezervarea ,in timp ce te trezesti cu un sms ca totul este anulat ,dupa ce ai platit cu luni inainte si ai facut multe socoteli .Din nefericire aceasta este realitatea si motive nu exista. Banii urmeaza sa i primesti daca ai noroc.

  11. Primul motiv de pe lista este ceea ce ni s-a intamplat noua, am aflat pentru ca am avut noi initiativa sa sunam proprietarul, acesta nici nu anunta si nici nu anula rezervarea desi mai erau cateva ore pana urma sa ajungem la apt…
    Confirm ca poate strica vacanta, noi ne-am rezervat un hotel last minute si a trebuit sa asteptam cateva zile pana ne-au fost restituiti banii de catre airbnb…

  12. Incerc de ceva timp sa rezerv pe airbnb pt Sardinia si ma tot lovesc de chestiuni gen: ‘pretul nu e ala, e asta’ sau ‘nu facem rezervari cu atat timp inainte’.Nu stiu, poate ca sunt italienii mai cu mot in frunte, dar deja incepe sa mi se ia de facut rezervari, apoi proprietarul anuleaza din varii motive, iar cauta, iar ti se anuleaza…. E dupa cum ii taie pe ei capul, asa ca nu m-ar mira sa existe si o situatie de genul celei mai sus mentionata, sa ti se anuleze cu doua zile inainte

  13. Eu sunt „host” Airbnb (si din când in când „guest”), cunosc problema de pe ambele parti ale barierei. O GROAZA DE LUCRURI ERONATE:
    1. Proprietarul poate anula când vrea el:FALS!
    Daca proprietarul anuleaza are numeroase sanctiuni ( o amenda între 50€ si 100€ , declasarea anuntuili, pierderea statutului de Super Host, si altele)
    2; Daca alegeti apartamente prin butonul Instant Booking este mai sigur; Proprietarul nu poate beneficia de aceasta functie decât daca a avut deja 5 rezervari care s”au petrecut bine. In schimb, daca treceti prin „cerere de reservare” atunci, da, nimic nu împiedica proprietarul sa va refuse. Sa nu uitam ca românii sunt natia europeanà cea mai detestatà si dispretuita de vecinii nostri din Vest! Dar cred ca daca in cererea de rezervare va prezentati frumos, cu formule de politete si cu un pic de humor, expicând de ce ati ales apartamentul respectiv si ca aveti de gând sa-l predati in stare impecabila, sansele de accept sunt mai mari.
    3; Apartamentul este nasol, miroase urât, e zgomotos, etc:
    Aici trebuie sa va folositi de intuitie si spirit de deductie: daca este foarte ieftin, daca pozele par prea de amator, daca nu are nici o recenzie (fiind inregistrat de mai mult de 6 luni) atuni inseamna ca „are o buba”
    4; Cel mai bine este sa contactati proprietarul si sa puneti intrebari detailate asupra confortului oferit (expicând ca ati avut deja o experienta negativa, ca sa nu sifonati persoana respectiva, care trebuie sa-si piarda ceva timp ca sa va raspundà)
    5: Airbnb , din nefericire pentru noi proprietarii, duce o politica foarte agresiva pentru a monopoliza piata mondiala, si din aceasta cauza face tot pentru a forta proprietarii de a scadea preturile, mai ales in destinatiile considerate de catre ei fara mare interes turistic, cum ar fi Europa de Est. Un algoritm iti spune cam la cel pret ar trebui sa propui inchirierea, nu esti obligat sa-l aplici, dar concurenta te obliga sa o faci. De exemplu, pentru luna ianuarie, Airbnb imi sugereaza un tarif de 38€ pe zi pentru un apartament de 5 camere in ultra-centrul Bucurestiului, si cu medalia de Superhost in plus (asa inseamna peste 80% de comentarii 5 stele)….si din pacate voi fi nevoita sa accept pentru ca am investit, ca am o femeie de menaj pe care trebuie sa o platesc si pentru ca „concurenta” majoritar idioatà si cu foamea-n gât, nu pricepe ca ar trebui sa constitutue un front de rezistenta fara de care vom ajunge in scurt timp, sa gazduim oameni pe gratis, in numele faimosului „Airbnb Spirit”!

    • Legat de punctul 1, nu este fals deloc. Am patit asta cu 3 zile inainte sa plec si a trebuit sa caut alta proprietate, evident la un pret mult mai mare. Faptul ca hostul primeste o amenda de 50 de euro e irelevant pentru cel care calatoreste. In rest, ce zici tu e corect.

  14. Pentru Airbnb host: nu stiu cum iti poate sugera site-ul sa inchiriezi un apartment de 5 camere in ultracentrul Bucureștiului cu doar 38e/noapte in conditiile in care pentru asa ceva am vazut pe site preturi in jur de 100e/noapte..poate poti sa ne dai mai multe detalii. Avand in vedere ca nu prea exista apartmente de 5 camere in blocuri probabil este intr-o vila?

  15. buna seara…tocmai era sa pierd 750 euro pe o rezervare facut cu airbnb. hostului cu am incercat sa discut ia fost falsificat profilul si un haker a dublat pagina si mi-a trimis pana si invoce-ul de plata. totul a fost facut cu mare finete. am vazut ca imi cerea transfer bancar pe numele unui ag airbnb din anglia ..nume care era de negasit….si am realizat ca ceva nu e ok….si traiasca facebook-ul am reusit sa dau de proprietarul apartamentului care mi-a explicat ca e i-a fost sparta platforma….deci airbnbul este extrem de vulnerabil…nu il voi mai folosi niciodata

    • Imi pare rau de situatia nefericita dar Airbnb nu are nici o implicare in faptul ca acelui om i-a fost spart contul. Este ca si cum i-ar fi fost spart un cont de email de la gmail, nu Google este de vina 🙂 Siguranta unui end-point ( calculatorul sau personal) tine de proprietarul acestuia. Daca facem afirmatii ar trebui sa stim despre ce vorbim, altfel cerem sfaturi unor oameni care se pricep si intelegem mai bine problema. Va regret aproape nefericitul incident 🙂 O zi buna

  16. Aveți mare grijă la cei ce găsesc job uri ,gen Airbnb support,sunt anumite firme fantoma care se folosesc de emblema lor și când ajungi la fata locului,totul e dubios ,neclar.Nu au nici o legătură!! Evitați i !! Prima zona de recrutare este pe Buzești 71,și ei normal au sediile pe Jules Michelet 11 și în Crângași.

Lasă un răspuns